وکیل اصفهان

ساخت وبلاگ

وکیل اتفاقی کیست و شرایط گرفتن وکیل خوب

طبق گفته یک وکیل خوب در اصفهان معمولا جهت طرح دعوی در مراجع قضایی یا دفاع در مقابل مشاجرات مطرح شده از سمت شاکیان نیاز است که از ضوابط و مقررات حقوقی مطلع باشیم، و اگر از انان مطلع صدمات جبران نشدنی متوجه ما می شود. به این خاطر خیلی از افرادی که می خواهند وکیلی عالی در امر حقوقی آن ها را هدایت کند و به وکلای دادگستری رجوع می‌کنند و مشاجرات خود را برای این وکلا مطرح می کنند. اما شما در سایر حالات این امکان را دارید که فرد دیگری را که وکیل دادگستری نیست جهت دفاع از اسناد خود در دادگاه انتخاب کنید که به این فرد ، وکیل اتفاقی می گویند. وکیل عالی در اصفهان این مطلب را برای شما اماده کرده است تا با کلمه وکیل اتفاقی و شرایط استفاده از آن آشنا شوید.

شرایط وکیل اتفاقی خوب

حتما تمامی اشخاص این امکان را ندارند از وکلای خوب و ماهر و زبردست دادگستری برای طرح دعاوی خود بهره مند شوند به این دلیل که وکلای خوب دادگستری پول بسیار زیادی را برای طرح دعوی یا دفاع از شما مطالبه خواهند کرد . کانون وکلا در حالاتی که موکل توان مالی خوبی نداشته باشند ، وکیل معاضدتی را جهت طرح دعوی یا دفاع از ان ها معرفی می نماید. اما شیوه دیگری هم وجود دارد که اشخاص میل دارند از نزدیکان خود که به ضوابط حقوقی آشنا بوده و تماما از مشکلات حقوقی آن ها خبر دارند شخصی را به عنوان وکیل در دادگاه برگزینند که میتواند یک وکیل خوب در اصفهان از نظر مردم باشد. این سبک از وکالت برای ممانعت از ضایع شدن حقوق اشخاص به وجود آمده است. البته لازم است این مورد ذکر شود که منظور از وکالت اتفاقی این است که فرد داوطلب وکالت اتفاقی بی داشتن پروانه وکالت دادگستری به طور کاملا محدود از حق و حقوق بستگان خود دفاع می کند و داشتن علم حقوقی از احتیاجات مهم وکالت اتفاقی به حساب می اید.

بر مبنای قانون مصوبه ۱۳۱۵، افرادی که به ضوابط حقوقی اجهاف تمام داشته باشند و میل به دفاع از نزدیکان نسبی یا سببی درجه دوم تا درجه سوم خود دارند این امکان را دارند که سه بار در سال جواز وکالت اتفاقی را بگیرند و از نزدیکان خود در دادگاه دفاع نمایند.

پس فردی که داوطلب وکالت اتفاقی ابتدا باید اطلاعات حقوقی لازم را داشته باشد، دوما از وکلای دادگستری نباشد و جواز وکالت هم نداشته باشد، سوما، میل به دفاع از بستگان نسبی و سببی و بستگان درجه دوم و درجه سوم را داشته باشد و چهارماه دوست داشته باشدکه به شکل اتفاقی سه بار در سال امر وکالت را انجام دهد. الزامی است وکیل اتفاقی در دادگاه حاضر شود و از موکل خود هم دفاع کند.

اشخاصی که داوطلب این طور وکالتی هستند، الزامی است بعد از رجوع به کانون وکلای دادگستری، درخواست خود را با مدارک قانونی دیگر به کانون عرضه کنند و به دنبال ان تمبری ۱۰ هزار ریالی باطل نمایند. داوطلب وکیل اتفاقی باید در خواست دهد تا پروانه وکالت برای او صادر شود و باید خود را به شکل کامل معرفی کند و سطح تحصیلات و تجربیات و علت های اثر گذاری خود را در وکالت اتفاقی نزدیکان خود، اطلاعات کامل موکل و ادرس آن ها و درجه نزدیکی خود را به آن ها و بحث وکیل اتفاقی را هم اطلاع دهد و پس از آن همه مدارک خود را به کانون وکلا ارائه داده تا جواز برای او صادر شود.

نکته مهم وکیل اتفاقی

الزامی است فرد داوطلب وکالت اتفاقی برای هر بحثی که در آن میل به دفاع از موکل خود را دارد، همه مدارک و پیوست های آن بحث را اماده کرده و به کانون وکلا ارائه نماید. حتی در صورتی که در مشاجره ای یک یا چند بحث برای وکالت اتفاقی موجود باشد ، فرد داوطلب وکالت اتفاقی الزامی است برای هر یک مدارک و اسناد خود را مهیا کند، به جز این مورد که کانون وکلا بر اساس به تشخیص خود مطالبه تکرار مدارک و اسناد را نکند و در نخستین بار همه مدارک و مستندات را بپذیرد.

وکیل عالی در اصفهان اظهار دارد که کانون وکلا این امکان را دارد که از هر کدام از داوطلبان، آزمون وکالت اتفاقی بگیرد که اگر شرایط اثبات و قبولی در آزمون حاصل شد ، هر کدام از متقاضیان در دسته کانون وکلا خواهند بود که این امکان را دارند در هر بحث مطابق میلی وکالت اتفاقی را انجام دهند و پس از پذیرش در آزمون کانون وکلا این امکان را دارند برای هر داوطلب پروانه وکالت را صادر نمایند.

فرد داوطلب در نهایت باید هزینه معین شده کانون وکلا را جهت صادر جواز وکالت اتفاقی بپردازد تا قادر باشد از موکل خود در دادگاه دفاع نماید . وجه دریافت مجوز وکالت اتفاقی در هرسال تغییر می کند.

هدف واطلب وکالت اتفاقی

معمولا طرح دعوا در دادگاه و یا دفاع از حق سایرین علم حقوقی کافی را نیاز دارد. اما اینکه بی دانش و تجربه لازم نمی شود به برایند کار وکالت ان چنان اطمینان داشت. پس نبود علم حقوقی و نداشتن تخصص و تجربه کافی در دفاع از حق موکل سبب شد تا حق اشخاص پایمال شود یا به اندازه کمتری درخواست شود و یا اینکه در خواست به کندی انجام شود. به این خاطر است که بهره گیری از وکیلان خبره و با تجربه جهت پیگیری کار موکلان در دادگاه امری الزامی و مهم تلقی می‌شود.

وکیل عالی در اصفهان ، با سال ها تجربه موفق در حیطه های مختلف حقوقی شما را در امور حقوقیتان یاری می کند تا به موفقیت برسید. با اینکه بودن یک وکیل خوب و کارامد جهت نیل به اهداف در دادگاه‌ها از احتیاجات اصلی موفقیت به حساب می اید، اما متاسفانه بعضی از اشخاص به خاطر مشکلات مادی نمی توانند از وکلای زبردست بهره مند شوند. چرا که جهت داشتن وکیل بر اساس نوع مشاجره باید وجهی به عنوان حق الوکاله داده شود که بعضی از اشخاص از طور توانی را ندارند.

پس با مد نظر قرار دادن این بحث، قانون پیش بینی‌های مورد نیاز را انجام داده و در اصل ۳۵ قانون اساسی کشور به آن پرداخته است. در این اصل در خصوص دسترسی راحت به وکیل و ممانعت از پایمال شدن حقوق افراد بحث شده است. در این اصل اورده شده است که همه طرفین مشاجره که در دادگاه حضور می یابند ، این امکان را دارند که برای خود وکیل بر گزینند. اگر که دو طرف مشاجره نتوانند برای وکیل خوب در اصفهان اقدام کنند باید امکانات مورد نیاز برای این کار به آنها داده شود.

بر اساس به این اصل قانون، اگر که اشخاص توان مالی مورد نیاز جهت گرفتن وکیل خوب و خبره را نداشته نباشند، حکومت با هزینه خود وکیل دادگستری جهت دفاع از حقشان معین می کند که به این وکیلان، وکلای معاضدتی اطلاق می گردد. در این بین می توان به غیر از بر وکلای معاضدتی از اشخاص دیگری هم استفاده کرد. اشخاص کار بلدی که دسته وکلای دادگستری جای ندارد اما قادرند از حقوق موکلان دفاع کنند. پس این گونه پای وکلای اتفاقی به ماجرای دفاع از حقوق موکلان باز می‌شود.

تشریفات و مدارک لازم برای وکالت اتفاقی

الزامی است داوطلب وکالت اتفاقی قبل از ارائه درخواست، خود را به شکل کامل معرفی کند.

متقاضی وکالت اتفاقی الزامی است برای درخواست صادر شدن جواز وکالت، فتوکپی از مدارکی را هم اماده کند و به درخواست خود پیوست کند. این مدارک در زیر اورده شده اند.

کپی شناسنامه، کپی آخرین مدرک تحصیلی، دو قطعه عکس سه در چهار، فتوکپی شناسنامه موکل یا موکلان، مدرک احراز کننده نزدیکی وکیل با موکل یا موکلان، اصل مطالبه موکل، اخطار یا گواهی مرجع قضایی در ارتباط با رسیدن وقت بررسی پرونده و کپی از کارت پایان خدمت و یا معافیت جهت وکیلانی که شامل خدمت نظام وظیفه هستند از مدارک الزامی است که باید به مطالبه صادر شدن جواز وکالت ضمیمه شوند. این مورد قابل ذکر است که این اسناد بعد از عرضه به هیچ عنوان قابل پس گرفتن نیست.

مورد آخر در مورد پروانه وکالت و وکالت اتفاقی

همان گونه که بیان کردیم ، برای وکالت اتفاقی الزامی است داوطلب اگاهی و علم لازم حقوقی را دارا باشد و در دادگستری به کار وکالت اشتغال نداشته باشد. در این حالت قادر است برای نزدیکان سببی و نسبی خود تا درجه دوم از طبقه سوم سه بار در سال مطالبه صادر شدن جواز وکالت اتفاقی کند.

به جز این مورد وکیلانی که می خواهند در نزد قاضی در دادگاه حضور یابند الزامی است جواز وکالت دارا باشند. اگر که وکیل مجوز وکالت داشته باشد اما برای به تمدید آن کاری نکرده باشد، جواز وکالت و دفاع از حقوق موکلان در دادگاه را نخواهد داشت.

متقاضیان وکالت بعد از پیروزی در امتحان و کارآموزی وکالت و بعد از بررسی صلاحیت‌های علمی صاحب پروانه وکالت می شوند. الزامی است متقاضیان بعد از اتمام دوره کاراموزی دوباره در آزمون کتبی و شفاهی شرکت کنند تا قدرت علمی انها بررسی شود که به این کار اختبار می گویند.

وکیل عالی در اصفهان دانش اموخته علم حقوق در خصوص امر وکالت کلیه پرونده های حقوقی شما را هدایت می کند. جهت اخذ نوبت مشاوره حضوری یا غیر حضوری از وکیل خوب و با تجربه می توانید از طریق سامانه رزرو نوبت سایت اقدام نمایید.

منبع :

https://vakil-esfahan.ir/وکیل-عالی-در-اصفهان/

وکیل اصفهان ...
ما را در سایت وکیل اصفهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وکیلی isfahanlawyer بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:44

شرایط طلاق زن بدون اجازه شوهر

عقد نکاح شکل دهنده نخستین مبنا و اصل معیشت زن وشوهر است و بر اساس ضوابط جاری در کشور ما و همین طور بر اساس دین اسلام ، باطل شدن عقد نکاح در شرایط و زمان های ویژه ای رخ می دهد که از دسته موارد باطل شدن نکاح می توان مواردی مانند باطل شدن عقد، درخواست طلاق از سمت زوج، طلاق توافقی و همینطور درخواست طلاق از سمت زن را نام برد.

زن در موارد ویژه ای قادر است از دادگاه در خواست طلاق کند و در صورتی که هیچ یک از این موارد و اوضاع مهیا نباشد و زوج درخواست زوجه خود موافقت نکند ، دادگاه حکم طلاق را صادر نمی کند . اما در صورت محرز بودن هر کدام از دوازده شرایط زیر برای دادگاه دیگر به موافقت زوج نیازی نیست و در این موارد دادگاه بی نیاز به موافقت مرد حکم طلاق را می دهد. برای اگاهی یافتن از شروط ضمن عقد و اگاهی از طلاق بی نیاز به وجود مرد از بهترین وکیل طلاق در اصفهان کمک بگیرید. جهت آشنایی کاربران گرامی در این مقاله به بررسی شرایط طلاق زن بدون اجازه شوهر می پردازیم.

کمتر اتفاق می افتد که زن یا حتی مرد از حقوقی که در ضمن عقد به هم واگذار کرده اند مطلع باشند. زوجه قادر است به خاطر ۱۲ شرطی که در ضمن عقد در دفترچه ازدواج به ثبت رسیده از دادگاه در خواست طلاق کند.دفترچه‌های ازدواج که در دفاتر ازدواج ثبت می گردند بند‌هایی دارند که اگر از سمت شوهر امضا شوند، زن این اختیار را دارد که پس از کسب این شرایط در دادگاه‌های خانواده حضور یابد و در خواست طلاق کند.

در بند «الف» این عقد نامه‌ها اورده شده است : ضمن عقد نکاح خارج لازم زوج شرط کرد، هر وقت طلاق به خواست زن نباشد و بر اساس بررسی دادگاه در خواست طلاق به خاطر تخلف زن از تکالیف همسری یا بد اخلاق و رفتار او نبود، مرد وظیفه دارد تا نصف مال موجود خود را که در روز های زناشویی با او به کسب کرده است بر اساس دیدگاه دادگاه بلاعوض به زن بدهد.

در بند «ب» آن هم ضمن عقد نکاح خارج لازم مرد به زن وکالت بلاعزل با حق توکیل غیر می‌دهد که زن اگر شرایطی به وجود امد ، از سمت مرد وکیل است خودش شخصاً یا با گزینش شخص دیگری به نام وکیل به دادگاه رجوع کند و پس از محرز شدن ادعا، تقاضای طلاق کند.

شرط های ضمن عقد نکاح حاوی ۱۲ شرط است که آن را شروط دوازده گانه عقد نکاح می نامند. وکیل طلاق در اصفهان شرط های حق طلاق زن را این گونه بیان می کند:

۱- زن قادر است از دادگاه در خواست صادر شدن حکم طلاق کند، اگر که شوهر از پرداخت خرجی به وی و انجام بقیه حقوق واجب زن به مدت ۶ ماه امتناع ورزد.

۲- در صورت بدرفتاری مرد به اندازه ای که ادامه حیات و معیشت را برای زن غیر قابل تحمل کند.

۳- مرد به بیماری خطرناک لا علاج مبتلا شود به اندازه ای که سلامت زن را در خطر قراردهد.

۴- مرد دیوانه باشد وقتی که امکان باطل کردن وجود ندارد.

۵- مشغولیت مرد به حرفه ای است که به اعتبار و آبروی زن و منافع خانوادگی او صدمه بزند در این زمان زن قادر است در خواست طلاق کند.

۶- صادر شدن حکم مجازات ۵ سال حبس یا بیشتر برای زوج ، یا جزای نقدی که به خاطر ناتوانی از پرداخت، سبب ۵ سال بازداشت وی گردد یا حبس و جزای نقدی که همه در مجموع شامل به ۵ سال بازداشت یا بیشتر شود و حکم مجازات در حال اجرا باشد نیز یکی از شروط ضمن عقد نکاح است که به زن توان طلاق گرفتن را می‌دهد.

۷- مبتلا شدن مرد به هر نوع اعتیاد اسیب زایی که به تشخیص دادگاه به پایه زندگی خانوادگی اسیب می زند و ادامه زندگی را برای زن سخت وصعب می کند مثل اعتیادی که سبب بیکاری مرد، فروش وسایل منزل و صدمه رسیدن به سلامت جسمی و روحی زن و فرزند شود.

۸- در صورتی که مرد معیشت خانوادگی را بی بهانه قابل قبول ترک کند یا اینکه ۶ ماه پی در پی بی بهانه قابل قبول غیبت کند، زن قادر است با رجوع به دادگاه و بی حاضر شدن شوهر طلاق خود را ثبت نماید.

۹- محکومیت حتمی مرد به خاطر انجام جرم و اجرای هر نوع جزا شامل حد و تعزیر است که خلاف ابرو و شان خانوادگی زن باشد. مشخص کردن این مسئله هم با دقت به شرایط و موقعیت زن و عرف و ضوابط دیگر با دادگاه است.

۱۰- در صورت بچه‌دار نشدن مرد بعد از گذشت ۵ سال از زندگی مشترک به خاطر عقیم بودن یا مشکلات جسمی دیگر است که در این زمان زن قادر است در خواست طلاق بدهد.

۱۱- همین طور اگر مرد گم شود و طی ۶ ماه بعد از رجوع زن به دادگاه یافت نشود دادگاه حکم طلاق می دهد.

۱۲- ازدواج دوباره زوج بی رخصت زوجه که اگر این مورد رخ دهد، زن حق طلاق را از مرد می‌گیرد.

در صورت رویارویی با هریک از مشکلات حقوقی خانواده ، از جمله طلاق می توانید با بهترین وکیل طلاق اصفهان تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

منبع : source

https://vakil-esfahan.ir/وکیل-طلاق-در-اصفهان/

وکیل اصفهان ...
ما را در سایت وکیل اصفهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وکیلی isfahanlawyer بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:43